Mega Speed...

Om du vill lära dig om hur en rejs bil verkligen "skall" fungera borde du lyssna på Stefan Mumm..
Han håller olika kurser och kan även komma hem till dig ( garaget ) och följer även ut på banan
för att hjälpa dig ställa in din bil och hjälpa dig med din körning.
Jag har gått på 2 av hans kurser och kan varmt rekommendera dessa...

Han har en hemsida ...  http://www.megaspeed.se/Megaspeed_Site/Megaspeed.html

MEGASPEED

Ideén bakom Megaspeed är att den som tävlar skall kunna köpa erfarenhet och på så sätt minska sina kostnader och få tiden på banan att bli effektivare.

Med åren har jag samlat på mig en stor mängd utrustning för att väga in en bil (corner-weight), ställa in alla hjulvinklar, mäta fjäderstyrka och logga den osv. Eftersom jag själv tävlat sedan -79 har jag också samlat på mig den erfarenhet som krävas för att diagnostisera en bil och använda utrustningen på rätt sätt.

 

Jag säljer inte racingutrustning typ stötdämpare, bromsar eller motordelar. Utifrån kundens behov hjälper jag till att hitta rätt delar, räkna fram fjädrar eller specificera stötdämpare osv sedan visar jag var kunden kan köpa delarna. Under de år jag jobbat med detta har det visat sig att vissa delar har varit svåra att få tag på, dyra eller helt enkelt inte bra nog. Det innebär att jag producerar ett litet antal specialdelar. Det är de enda delar som jag säljer.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0