Så sant så...

 


 
Två män sitter och isfiskar.

 
De sitter och fiskar, filosoferar på mäns vis och dricker öl.

 
Efter att ha suttit stilla i några timmar så säger Jan till Tommy:

 
”Jag tror att jag vill skiljas från frugan. Hon har inte pratat med mig på två månader!”

 
Tommy sitter och dricker en stund till innan han långsamt svarar:

 
”Det tycker jag att du noga skall tänka igenom. Sådana kvinnor är svåra att hitta!!!!!

 
 


RIP Kontrollmärke

Kontrollmärkena avskaffas – förenkling för dig som är fordonsägare

Regeringen har beslutat att kontrollmärket ska slopas från och med den 1 januari 2010. Därmed behöver du inte längre klistra på något kontrollmärke på ditt fordon

Kontrollmärke, fotografiKontrollmärket har fungerat som tecken på att du har en giltig trafikförsäkring, har betalat fordonsskatt samt att ditt fordon är besiktat. Från och med årsskiftet måste du själv hålla reda på detta utan kontrollmärket.

Du kan låta ditt gamla märke sitta kvar efter 31 december 2009, men det fyller då ingen funktion längre. När du ställer av ditt fordon behöver du alltså inte använda skrapkoden.

De kontroller som polisen gör för att se om fordon uppfyller skatte- och besiktningskrav kommer att ske via vägtrafikregistret.


Ken Block

Jag vet inte om jag har rätt men jag tror den här mannen är en av världens bästa bilförare..
Kolla in hur han kör och behandlar sin bil...det är som en förlängning av hans egen kropp
sån precision har han ... kolla in videon OBS! skruva upp volymen ....

Ken Block Gymkhana Practice

http://www.youtube.com/watch?v=rs-jAImScms




http://monsterworldrallyteam.com/

About Ken Block

Ad Age named his “Gymkhana TWO” the

No. 4 Viral Video of 2009.



Ken Block’s rally career began in 2005. His skill and car control became quickly apparent and Block

aptly nabbed Rookie of the Year in the Rally America Championship. Since then, Block has continued to

race in the series, boasting a healthy number of podium appearances, as well as X Games medals. In

addition to his performance in the car, Block has been a driving force in shedding light on the sport

within the United States. Block co-founded DC Shoes, a worldwide leader in performance skateboarding

shoes and a renowned action sports brand. His keen branding and marketing acumen not only elevated

DC to their current eminent status, but has allowed Block to achieve global fame as a national rally

driver through his wildly successful viral video campaigns.

 

 

About Monster World Rally Team:

 

 

Created and assembled by Ken Block, the object of the Monster

World Rally Team is to redefine the race-team archetype. The team is driven not only to win, but to also

market motorsport through innovative, creative and interactive ways. The goal: To become the bestknown

team in the WRC and bring rally to the masses along the way.


Jänke prylar i mängder...

Kan inte låta bli att länka till sådana här godis affärer på nätet....
Klicka på bilden nedan för mera godis...





Mera MC prylar...

Mera MC relaterade pryttlar...

NCCR Northern Classic, Custom & Race


Klicka på bilden nedan för mera info...




Tips för sommar turen? Hotel för MC folk!

   Torsten vill tipsa oss om nedan!
Klicka på bilden för mera info.
schatten


 

The idea and history,

the idea for a Bikers hotel came from a friend of the family Otfried Preitz. This was in 1975 at this time biking was not seen in the same way as it is now.
After trying to start the business twice and twice failing twice, Norbert and Paula Pirone bought the Villa Lowenherz  in  Lauenforde in1978. The building was originally built for the Jewish industrialist Herman Lowenherz. He was the grounder of the firm Herlag which made garden furniture. The family emigrated during the rise of the Third Reich, but now have contact to the family Pirone.

In the time before and during WWII the villa was used to house the BDM ( Bund Deutscher Maedchen,. After the war was used to house refugees, when up to 22 families found a roof over their heads as well as a hairdressers, the kitchen was used to cook for the school and kindergarten.

In 1962 an architect from Holzminden purchased the house and grounds leaving the house and grounds to stand empty from 1964 till 1978, so that when we bought the property it was in a desolate state in need of extensive repair.

A lot of time and effort as well as cash was sunk into the property and our Biker guests always spurned us on to complete the project despite the ongoing works as they stayed with us.
Through this and other actions the Villa soon became an International meeting place, where bikers of all types and ages feel at home, and return time after time.

Since May 1998 the second generation of the Pirone family Stephan and Martha along with her husband Reiner Kuckuck have been running the Villa.

 

 

Pirone Villa Löwenherz GmbH & Co.KG

Würgasser Strasse 5
37697 Lauenförde / Weser

Telefon: +49 5273 7567
Telefax: +49 5273 7847

E-Mail: postfachvilla-loewenherz.de
Internet: www.villa-loewenherz.de


Våfflor och Kaffe etc hos mig istället!!...

Typiskt...när man nu försöker ordna en liten sammankomst med ens kompisar så här efter alla helger etc så stupar det på att man är dåligt påläst om öppet tidet etc. Som tur vad så fick ett sms av Eva Gibson som lät meddela att de har julstängt till den 31/1 !!!
VAD göra? Nytt sms till alla och så kom Leprince på att vi skulle fika hos mig istället...skitbra!!!
Dock hade jag inget våffeljärn men jag drog ner till mitt favoritställe City Gross och skaffa ett dubbeljärn
och med den i köket plus Cina så for där ut våfflor på löpande band. Nu blev vi inte så många men dock. Cina, Prince, Torsten och mina söner lyssnade storögt när Boje håll låda som vanligt och vi skrattade gott---och blev propmätta...

C U next time.

  
  


Våfflor och Kaffe etc hos Gibson MC



Nu är det 2010 och då skall man ju börja det nya året med att infria sina nyårslöften
eller hur? Och de flesta av oss är ju fika proffs....!!!

Syns hos Gibson imorrn söndag 15.00-18.00 för årets första våffla!!!


Vem kommer att äga SAAB och Volvo i framtiden?


 


Läs nedan och begrunda...

GM och Ford talar om att sälja sina dotterbolag i Sverige, men vad är det egentligen de tänker sälja? Ny Tekniks bilindustrireporter Eddie Pröckl försöker bringa reda i de snåriga resonemangen.

Idag är Volvo och Saab till salu. Men vad är det som Ford respektive GM säljer?

Ett bilmärke består av varumärket, alltså rätten att kalla bilar som man tillverkar för Volvo eller Saab, rätten att tillverka bilmodeller som 3-5, C30 och så vidare, samt de fabriker och andra materiella tillgångar som finns.

Vad handlar det om i Volvos fall?

Volvos varumärke ägs av ett bolag där Volvo AB äger hälften. Ford äger rätten att använda varumärket Volvo, men de exakta villkoren är inte offentliggjorda. Uppenbarligen kan Ford sälja varumärket till någon annan tillverkare. Volvo har ett antal modeller, tillverkningsenheter och återförsäljare i Sverige, USA och Europa. Man brukar säga att Volvo fortfarande är ett komplett bilföretag.

Är inte Saab det?

Nja, i betydligt mindre utsträckning. Saab har sitt varumärke och en bilfabrik i Trollhättan. Men både utveckling och konstruktion är väldigt integrerade i GM.

Finns det köpare?





Ifrån Amerika nedan...


General Motors has agreed informally to extend the negotiations over a possible sale of Saab, but is moving forward with plans to close the Swedish carmaker’s operations for good.

GM officials had indicated they would continue to discuss possible deals with potential buyers until Thursday. However, it now appears the deadline has been extended for at least a week — until Jan. 7 — for potential buyers to conclude a deal for Saab.

“As our Dec. 20 statement indicates, we are starting the wind-down process while we consider the proposals that are coming in. Nothing more, nothing less,” GM spokesman Tom Wilkinson said.

Speculation about Saab’s future has led to intense media speculation in Sweden where Saab is based, and in Western Europe, where the speculation has focused on Spyker, a small maker of exotic cars that has attempted since mid-December to put together a viable bid for Saab.

However, any deal for Saab, despite the carmaker’s solid reputation for style and engineering, is now considered a high-risk venture, making financing difficult.

Meanwhile, Saab fans are vowing to step up pressure on GM in a bid to keep the Swedish brand alive.

“The purpose of this campaign is to let GM know that a lot of people care about Saab. It’s a brand with a great history and a true emphasis on quality design. Saab has several new models ready to release, an award-winning efficient factory and a willing customer base. With several buyers for the company in waiting, there really is no reason for GM to wind Saab down,” said Steven Wade, who operates the Saab news and enthusiast Web site, www.saabsunited. com.

Saab has more than 3,400 employees in Sweden and more than 1,100 dealers worldwide, including more than 200 in the U.S., where the spin-off company was preparing to open a new North American headquarters for the Swedish brand in Royal Oak.

Plans for building a new headquarters for Saab’s North American Operations in Royal Oak had been moving forward before GM announced the deal to spin off the Swedish brand to a group of outside investors had failed to materialize.

Saab had already secured property and was also negotiating for tax credits before GM’s efforts to sell the fabled brand first ran into trouble in late November.

The Royal Oak City Commission had approved $1.4 million in business incentives for the newly organized Saab Cars North America to put its headquarters in Royal Oak.

Saab Cars North America also was discussing a $1.2 million grant from the Michigan Economic Growth Authority to help defray the cost of the investment in Royal Oak. Plans called for the headquarters organization to have a staff of about 80.

SNART BLIR VOLVO KINESISKT





DETROIT. Ford säljer Volvo till kinesiska Chang'an Auto inom två veckor.
Men Volvo och Ford vill inte bekräfta uppgifterna.
- Jag kan inte säga att uppgifterna stämmer men vi vet så mycket att något är på gång. Och Ford vill lösa det här snabbt, säger Volvos informationsdirektör Olle Axelsson. 

Olle Axelsson var tillsammans med Volvos vd Stephen Odell i går på handelskammaren i Detroit. När Axelsson nås av uppgifterna om att Ford planerar en snabb försäljning av Volvo säger han så här:
- Vi har förstått att något är på gång och Fords vd Alan Mulally sa här i Detroit att det finns intresserade köpare. Men vem, eller när, är inget jag vet något om, det är ingen information som nått oss.
Enligt Axelsson pratade Alan Mulally om Volvo vid två tillfällen under salongen i Detroit. Båda gångerna handlade det om att det finns intresserade köpare.
- Under en middag fick vår styrelseordförande Lewis Booth lugna Mulally lite, han var lite för snabb. Så visst, det pågår saker, det gör det.

Gemensamma projekt

Uppgifterna om att det är Chang'an Auto som ska köpa Volvo är inte obekanta för Axelsson. Så sent som i december förekom spekulationer om att Chang'an ville köpa Volvo. Det sedan Chang'ans högste chef Xu Liuping och chefer från Volvo och Ford träffats under bilsalongen i Guanzhou.
- Det är inte så konstigt att Ford pratar med Chang'an eftersom vi har flera gemensamma projekt med dem. Men om det handlar om ett köp av Volvo vet jag som sagt inte.

Yin Jiaxu, högste chef för Chang'an Automobile Group.

Chang'an tillverkar flera bilar åt Ford och Mazda i Kina och de tillverkar också Volvo S40 och Volvo S80 i fabriken i Chongqing.
Enligt Volvo håller de kinesiska S40-bilarna samma kvalitet som de bilar som byggs i Sverige och Belgien.
Fords informationsdirektör Mark Truby hade lämnat bilsalongen och satt på Fords huvudkontor i Dearborn när han fick frågan om försäljningen till Kina.
- (lång tystnad). Vad vi sagt är att vi gör en översyn av Volvo och att det i den genomgången ingår en försäljning som ett alternativ. Vi har också sagt att vi behöver lite tid för att få klart allt.
Så två veckor är för snabbt inpå?
- Vi har sagt att vi behöver lite tid, och vi har inte ändrat vår inställning i den här frågan.
Brist på kunskap?

Branschtidningen Automotive News redaktör för Kina-upplagan, Charles Child, tror att Volvo kan få problem i Kina.
- Kinesisk bilindustri är väldigt omogen. De har ingen global erfarenhet och frågan är om de har tillräckligt med kunskap för att sköta Volvo, säger Child.
I Kina äger staten de största biltillverkarna. Och det är mycket ovanligt att ett kinesiskt företag köper ett utländskt företag.
- Regeringen är väldigt rädd för att kineserna ska skämma ut sig, så de är försiktiga, säger Charles Child.


Nyårsafton 2009 avklarad...2010 here we come....!

Lilla familjen samlad för en god nyårsmiddag... de stora "barnen" drog sedan till skabersjö och firade med sina kompisar...
Efter " Grevinnan och betjänten"  kom syster Lena med familj...men dörren gick tydligen inte igen bakom dem...grannen slank visst med in också...!!! Nåja! det blev en mycket lyckad kväll med mycket god mat, Kallt väder, skratt,nyårs sms, raketer och spel...
  
  
  
  

RSS 2.0