Mega Speed...

Om du vill lära dig om hur en rejs bil verkligen "skall" fungera borde du lyssna på Stefan Mumm..
Han håller olika kurser och kan även komma hem till dig ( garaget ) och följer även ut på banan
för att hjälpa dig ställa in din bil och hjälpa dig med din körning.
Jag har gått på 2 av hans kurser och kan varmt rekommendera dessa...

Han har en hemsida ...  http://www.megaspeed.se/Megaspeed_Site/Megaspeed.html

MEGASPEED

Ideén bakom Megaspeed är att den som tävlar skall kunna köpa erfarenhet och på så sätt minska sina kostnader och få tiden på banan att bli effektivare.

Med åren har jag samlat på mig en stor mängd utrustning för att väga in en bil (corner-weight), ställa in alla hjulvinklar, mäta fjäderstyrka och logga den osv. Eftersom jag själv tävlat sedan -79 har jag också samlat på mig den erfarenhet som krävas för att diagnostisera en bil och använda utrustningen på rätt sätt.

 

Jag säljer inte racingutrustning typ stötdämpare, bromsar eller motordelar. Utifrån kundens behov hjälper jag till att hitta rätt delar, räkna fram fjädrar eller specificera stötdämpare osv sedan visar jag var kunden kan köpa delarna. Under de år jag jobbat med detta har det visat sig att vissa delar har varit svåra att få tag på, dyra eller helt enkelt inte bra nog. Det innebär att jag producerar ett litet antal specialdelar. Det är de enda delar som jag säljer.












Dragzine...



A couple of decades ago, the idea of a 1,000 horsepower street car seemed absolutely absurd. But thanks to modern technology and mankind’s bottomless desire for more horsepower, it is now possible to build a perfectly streetable car pushing well over 1,000 horsepower at the wheels.

 Normally, you’d see more modern cars, like the Terminator Cobra Mustangs or LS1-powered F-bodies. But for Chris Lancaster and his $600 ‘66 Mustang, it’s all about going fast in old school style and taking pride in the work he did himself.

“When I bought the Mustang, it was a total piece,” says Lancaster. “About the only original parts left on it are the rockers and roof.” Lancaster, who is no stranger to Mustangs, had originally intended to build a show car. Chris has had plenty of fast cars before, including a couple of 8-second turbocharged Fox-bodies (including an SSP model with a four-eyed front end) that have ended up in some major magazine publications. Both of these Fox-bodies also had mod motors built and tuned by Panhandle Performance.

For more info:
http://www.dragzine.com/ 


RSS 2.0