Dark Lady Racing comeback...

Sagt o gjort....Siktet var inställt på Veidec Race weekend i Mantorp i slutet på juli men bilen har ju stått i träda sedan winter nats -08 så att det efter en fem minuters tanke verksamhet bestämdes det att bilen skulle göras i ordning och vi skulle köra den 16 - 17 i malmö....för att testa hette det...he he och det gjorde vi....dvs jag och Torben eftersom resten av teamet (Micke L.) var i Paraguay och jobbade....hmmm jag är ju hans chef så att jag borde ha planerat bättre men ibland klickar det...??  Nåja, efter lite mekande och varma sommar kvällar filande av mig, Torben och tom min son Erik plus Roger B ( Molly var osså med) så blev bilen race klar och ....i Fredags drog jag o Torben ner till
meca race way ...ja ja nu heter det Veidec...och vi satte ihop depån osv under Torbens mycket positiva tillrop...
Som grannar hade vi 2 glada norrmän som storögt tittade på när jag Torben slet i värmen ....1,5 tim senare var vi mycket svettiga men klara för att ta oss an alla.....nästan....vi skulle köra i ET SUPER PRO och vi blev uppropade ca 1800 men besiktnings gubbarna gick bara förbi oss gång på gång ...de vågade nog inte komma in till oss..eftersom den numera berömda pinnen till bromskärmen var utlånad och saknades så att vi kunde inte göra i ordning bromsskärmen...som vanligt så löstes det som allt annat och efter mycket svett och tårar så kom vi så till start plattan ( Tackar Lasse N ) som hoppade in som push car driver...fyrhjulig moppe men erkänn det hörs bra med push car...Lasse ställde upp from that moment to the bittter end STORT TACK! Allt gick bra och bilen gick som ett skott så nu är vi färdiga för Mantorp...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0